رویداد شب‌های فرهنگی قشم در تهران برگزار می‌شود
نوشته شده توسط : hsi

رویداد شب‌های فرهنگی قشم در تهران برگزار می‌شود

قشم- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: رویداد شب‌های فرهنگی جزیره با هدف معرفی فرهنگ، آداب، رسوم و جذابیت‌های گردشگری این منطقه به هم میهمان در سرزمین اصلی از ۲۸ تا ۳۰ مهرماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

حامد بی آزار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ هنرمند قشمی در قالب یک گروه فرهنگی-هنری به عنوان سفیران فرهنگ، ادب و هنر قشم در تهران حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایش ۲۰ قطعه عکس از زیبایی‌های جزیره قشم که توسط عکاسان حرفه‌ای بومی تهیه شده، یکی از برنامه هایی است که در شب‌های فرهنگی قشم اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ارائه نقشه کلی جزیره قشم با تمام اطلاعات گردشگری از جمله سایت‌های دیدنی، اطلاعات اقامتگاه‌های بومی و هتل‌ها به مردم از دیگر بخش‌های این رویداد است.

وی افزود: اجرای عود نوازی به عنوان موسیقی بومی جزیره، نقش حنا و ارائه نمایشگاهی از ابزار و وسایل قدیمی مورد استفاده در منطقه با هدف شناخت تاریخ فنی مردم قشم از جمله بخش‌هایی است که در رویداد شب‌های فرهنگی پیشبینی شده است.

رویداد شب‌های فرهنگی قشم در تهران برگزار می‌شود

بی آزار ادامه داد: ایجاد دکور حجله برای تماشاگران و امکان تهیه عکس در این مکان سنتی نیز در این رویداد اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین غرفه صنایع دستی در این رویداد پیشبینی شده است تا مخاطبان علاوه بر آشنایی با نحوه تولید برخی از صنایع سنتی قشم، امکان خرید این تولیدات را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: اولین محلی که این رویداد در آن اجرا می‌شود مجتمع معین مال در میدان آزادی تهران است که فضایی ۶۰ هزار متر مربعی با ۲۰۰ باب مغازه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در نیمه دوم سال که با سرد شدن هوا و تاریکی زودهنگام مواجه خواهیم بود، این مکان انتخاب شد تا از نظر حضور مخاطب مشکلی وجود نداشته باشد.

بی آزار ابراز کرد: این رویداد فرهنگی از ساعت ۱۷ بعد از ظهر تا ۲۱ شب در این مجتمع برگزار می‌شود که بهترین زمان ممکن از نظر حضور مخاطب است.

وی افزود: هم اکنون چند مجتمع تجاری دیگر در تهران نیز آمادگی خود را برای میزبانی از رویداد شب‌های فرهنگی قشم اعلام کرده‌اند که سعی می‌شود علاوه بر پایتخت در دیگر کلان‌شهرهای کشور نیز این رویداد اجرا شود.





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: